Sunday, September 9, 2007

Förbjuden humor?

För ett tag sedan skulle jag på ett cocktail-party hos i god väns trädgård.
Jag tog tunnelbanan mot Farsta och hoppade av vid Tallkrogen. Utanför tunnelbanestationen ser jag två äldre damer komma gående mot mig. Jag ser ganska snart att båda är synskadade då de båda har svarta glasögon och varsin ledhund.

Nu sker det som jag fortfarande inte riktigt kan förstå. Den ena hunden går rakt in i en gatuskylt som faller ihop. Det dundrar och låter rätt mycket och många vänder sig om. Jag får bita mig i läppen för att inte börja skratta rakt ut. Inte bara för det dråpliga i att en lätt övervikitg labrador går med nosen rakt in i en skylt som är stor som en bildörr, men även att det är en ledhund. En hund som ska se, det sin husse/matte inte ser.

Jag vågar inte ens tänka på vad som hände när paret, med sina hundar kom upp på perrongen.

No comments: