Thursday, December 13, 2007

En jävla bra konsert....

Såg herr Springsteen på Globen häromdagen och kan väl erkänna att det inte är det bästa han gjort. Tidningarna hade dessutom lite svårt att hålla enad front.

Måste säga att min åsikt ligger emellan recensionerna. Kanske DN ligger närmst.
Jag anser inte att konserten va full pott i Bruce-mått. Full pott va Ullevi 03. Full pott va Stadion 88.
Detta var inte i närheten. Detta var rutin. Men Bruce-rutin är full pott för vilken annan artist som helst. Faktiskt.

Så 3,5/5 av mig. 0,5 för Jungleland och Santa Claus-jippot som jag anser mig ha stor del av.

Annat som är anmärkningsvärt är att Globen äntligen lyckades gunga rejält. Publiken var fullkomligt övertänd när Bruce kliver upp på scen. Nedan klipp bevisar detta med eftertryck.

Nu har vi Ullevi den 4 och 5e Juli att se fram emot och eventuellt Camp Nou i Barcelona den 19 Juli. Camp Nou tar 90 000 pers! Det kan bli ett minne för livet det.

No comments: