Friday, December 29, 2006

Support - Var god dröj ännu mer

Måste orera lite mer ang. Comhems sugiga support.
Läste på Aftonbladet.se (
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,963950,00.html) att en jäkla massa personer haft problem med deras Internetuppkoppling. Trist för dem. Men om man synar texten lite närmare och med mina supporterfarenheter i närminnet så blir man lite förundrad.
Den sk. driftchefen på Comhem påstår att 7000 samtal om detta på en dag. Hur fan går det till? Hur många svarar egentligen i telefon när det gäller Internetfrågor? Varför svarar inte lika många på TV-supporten?Särskilt nu när man förvärvat hela UPC's kundstock.

Hur kan 7000 pers sitta i deras förbannade telefonköer för att meddela att deras uppkoppling inte funkar. Hur många ringer en vanlig dag, då det mesta fungerer? Det borde vara så många som satt på sitt supportjobb även denna dag då man förhoppningvis inte visste om att detta skulle ske och tog höjd i benanningen just denna dag. Eller? Konspirationsteorier lämnas odiskuterade så länge.
Vidare undrar jag varför man inte meddelar detta på sin telefonsvarare så 7000 pers slipper sitta i telfonkö för att mötas av svaret

- Vi vet att det är problem med internetuppkopplingen och jobbar på att lösa det.

Fan vet.

No comments: